Voor docenten / Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder geven wij een overzicht van de meest gestelde vragen en voorzien u daarbij van een antwoord. Mocht uw vraag hier niet bij staan, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

1. Zitten er kosten verbonden aan een persoonlijk gesprek?

Nee, er zitten geen kosten verbonden aan een persoonlijk gesprek bij u op locatie. Wij investeren deze tijd in de relatie omdat wij het belangrijk vinden u te leren kennen. Daarnaast stelt het ons in staat u te voorzien van een offerte die aansluit op uw wensen en zo wordt er veel tijd bespaart t.o.v. van mailtjes en veel bellen.

2. Moet ik betalen voor een offerte?

Nee, u hoeft niet te betalen voor een offerte op maat. Deze is geheel kosteloos en vrijblijvend.

3. Is er een minimum of een maximum aantal personen?

Wij zijn blij u te helpen met iedere groep en hanteren dan ook geen minimum of maximum aantal personen.

4. Wat is er inclusief en exclusief bij een reis?

In onze offertes staat er duidelijk gespecificeerd wat er inclusief en exclusief is. Wij bespreken vooraf uitgebreid uw wensen zodat wij de juiste reisonderdelen in uw offerte opnemen.

Bepaalde aspecten die wel of niet inbegrepen zijn, kunnen aanzienlijke prijsverschillen veroorzaken. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Bedlinnen
  • Lokale belastingen en eventuele toeristenbelasting
  • Ontbijt
  • Parkeer en tolgelden (in het geval u een busreis boekt)
  • Ruimbagage (in het geval u een vliegreis boekt)
  • Speciale kamerwensen voor begeleiders
  • Verdeling van de kosten (leerlingen/studenten t.o.v. docenten)
  • Vervoersklasse van de bus (Tourist Class of Royal Class)

reiskundig.nl zal alle voor de hand liggende aspecten inclusief aanbieden. Hierdoor wordt u later niet verrast met bijkomende kosten. Mocht u offertes met andere aanbieders willen vergelijken, dan raden wij u aan hier goed op te letten.

https://www.stemaki.com/en/

5. Kunnen docenten kosteloos mee?

Geen gecompliceerde berekeningen, het gaat om de totaalprijs voor alle deelnemers inclusief de gewenste reiscomponenten. U bepaalt hoe de kosten verdeeld moeten worden t.o.v. docenten en leerlingen/studenten. Dit nemen wij op in onze offerte en zo ziet u direct wat de prijs is per persoon. Wij bieden altijd een eerlijke transparante prijs.

6. Waarom staan er geen prijzen op de website vermeld?

Een prijs wordt beïnvloedt door componenten zoals de reisperiode, het aantal dagen, het soort vervoersmiddel, de groepsgrootte, de accommodatievorm, kamerwensen en programma-onderdelen.

Wij geven u liever direct een offertes op maat met een reële prijsinschatting in plaats van een offerte dat niet op u van toepassing is.

Een kwalitatieve schoolreis, studiereis of werkweek is maatwerk en hiervoor bestaat geen standaard. In ieder geval hanteren wij eerlijke transparante prijzen en u profiteert van onze inkoopvolumes. Voor ieder budget vinden wij een passende reis.

Mocht u flexibel zijn met de reisdata, geef dit dan aan. Dit kan aanzienlijke prijsvoordelen opleveren.

7. Kan ik reiskundig.nl ook buiten kantooruren bereiken?

Ja, reiskundig.nl heeft een noodnummer waarop u ons tijdens uw reis 24 uur per dag kunt bereiken. Dit noodnummer treft u aan in de reisbescheiden. Verder zijn wij bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur. Als u contact buiten deze tijden wenst te hebben is dit mogelijk op afspraak.

8. Wat is het verschil tussen een low-cost maatschappij en een lijndienstmaatschappij?

Een lijndienstvlucht vertrekt volgens vastgestelde tijden en wordt uitgevoerd door een lijndienstmaatschappij. Hierbij kunt u denken aan AirFrance-KLM,  British Airways, Iberia en Lufthansa.

Een low-cost maatschappij is een luchtvaartmaatschappij die op allerlei manieren probeert te besparen en dit voordeel wordt dan doorberekend aan de reiziger. Deze maatschappijen bieden over het algemeen weinig service aan boord, en voor consumpties moet betaald worden. Daarbij hanteren sommige maatschappijen restricties voor het meenemen van bagage.  Ook zijn de luchthavens die gebruikt worden vaak minder centraal gelegen. Voorbeelden van low-cost airlines zijn Easyjet, Ryanair en Wizzair.

Naast de reeds genoemde verschillen kunnen de boekingsvoorwaarden tussen de twee soorten maatschappijen aanzienlijk verschillen.

Zo moeten alle namen en geboortedata van de deelnemers bekend zijn om bij een low-cost maatschappij boeken.  De namen kunnen niet meer gewijzigd worden en er worden 100% annuleringskosten berekend, indien een persoon uiteindelijk niet mee gaat. Een lijndienstmaatschappij hanteert flexibelere voorwaarden met betrekken tot wijzigingen en het aanleveren van persoonsgegevens.

Er is geen verschil op het gebied van veiligheid, aangezien alle vliegmaatschappijen aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen.

Wij zullen u in uw offerte voorlichten over de mogelijkheden, voorwaarden en prijsverschillen.

9. Wat houdt Royal Class in?

Voor het vervoer per touringcar worden verschillende niveau’s van comfort aangeboden. Royal Class is daarbij een luxere vorm. De verschillen tussen de vervoerklasses zijn de afstand tussen de stoelen (beenruimte), verstelbaarheid van de stoelen en de faciliteiten.  Een Royal Class touringcar heeft 94 centimeter beenruimte en de stoelen kunnen in een hoek van 45 graden versteld worden. Een Tourist Class touringcar heeft 75 centimeter beenruimte en de stoelen kunnen in een hoek van 30 graden versteld worden.

Royal Class bussen zijn voorzien van een microfoon, dvd speler, toilet, koelkast en tv schermen.

Voor langere busreizen (>1000 km) waarbij in de bus wordt overnacht, is Royal Class aan te raden.

10. Hebben mijn leerlingen/studenten een paspoort of identiteitskaart nodig?

De informatie over benodigde reisdocumenten is aan veranderingen onderhevig en wij adviseren deelnemers de informatie voor vertrek te controleren op wijzigingen. Uitgebreide informatie hierover kunt u vinden op www.cibt.nl. reiskundig.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor informatie die op deze website wordt gepubliceerd.

Een Nederlandse identiteitskaart volstaat in de volgende landen als geldig legitimatiebewijs: Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord Ierland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland

Voor overige landen dient iedere deelnemer in het bezit te zijn van een paspoort. In sommige gevallen, kunnen daar nog aanvullende voorwaarden met betrekking tot een visa bij horen. Houdt er rekening mee dat het paspoort in bepaalde landen bij terugkomst nog minimaal 3 tot 6 maanden geldig moet zijn.

Een verlopen legitimatiebewijs (identiteitskaart of paspoort) zal in geen geval als geldig bewijs worden geaccepteerd. Een rijbewijs is in het buitenland geen geldig legitimatiebewijs. Iedere deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste reisdocumenten.

Voor vragen over reisdocumenten, raden wij u aan contact op te nemen met uw gemeente (afdeling Burgerzaken).

11. Wanneer is de boeking definitief?

De boeking is defintief op het moment dat wij het getekende boekingsdocument ontvangen hebben.

12. Wanneer moet de reis betaald worden?

De betalingsvoorwaarden staan vermeld in het boekingsdocument. Er vindt meestal een aanbetaling plaats op het moment van boeken en een restantbetaling 2 maanden voor vertrek.

13. Kan ik mijn boeking wijzigingen?

In het geval dat u wijzigingen in u boeking wilt aanbrengen, dan moet u ons schriftelijk of via de digitale weg zo snel als mogelijk informeren. Wij zullen altijd ons best doen u te helpen. Desondanks kunnen wij u niet garanderen dat dit mogelijk is. Zo kunnen bijvoorbeeld namen in het geval van low-cost airlines niet naderhand veranderd worden. In de algemene voorwaarden en eventuele aanvullende leveringsvoorwaarden staan de condities die op u reis van toepassing zijn omschreven.

14. Wat gebeurt er als een deelnemer annuleert?

Wij begrijpen dat een deelnemer onverhoopt kan afvallen. reiskundig.nl gaat hier flexibel mee om binnen de mogelijkheden. De voorwaarden die van toepassing zijn staat altijd in het boekingsdocument toegelicht. Ter indicatie kunt u uitgaan van:

  • bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
  • bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom;
  • bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
  • bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Voor meer details over de annuleringsvoorwaarden verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden en eventuele aanvullende leveringsvoorwaarden, gespecificeerd in het boekingsdocument.

15. Hoe worden de persoonlijke gegevens gebruikt?

reiskundig.nl verwerkt alle persoonlijke gegevens in overeenstemming met de Europese wetgeving en richtlijnen. Persoonlijke gegevens van u en de deelnemers worden op geen enkele manier beschikbaar gesteld aan derden, behalve ten behoeve van de uitvoering van de door u geboekte reis. Uw privacy wordt gerespecteerd en wij zorgen dat de gegevens strikt vertrouwelijk blijven.